Toiduainete pakendamine

Omatooted kasvavad traditsiooniliste kaubamärkide arvelt, sundides kaubamärgiomanikke juhtival kohal püsimiseks võtma kasutusele uuenduslikke strateegiaid ning see mõjutab samuti toidukaupade kaubamärke. Eelduste kohaselt tõrjuvad varsti omatooted koos A-tasemel kaubamärkidega B-tasemel kaubamärgid välja. Kaubamärgiomanikud saavad kasutada erinevaid strateegiaid omatoodete alistamiseks, sealhulgas kaubamärgikujundus, kampaaniad, toote uuendamine, pakendi uuendamine ja hind. Pakend oma erinevates versioonides (müügi-, riiulivalmis-, reklaampakend) võib mängida rolli kõigis nendes strateegiates.

Väljakutsed

Jaemüüjad haaravad rohkem võimu, kuna turud saavad küpseks ja jaemüüjad ühinevad, näiteks nagu Soomes ja Rootsis. Kasvavatel turgudel (nt Venemaa) on kaubamärgiomanikel suhteliselt tugev positsioon, kuid see trend on negatiivne. Kõigil turgudel on riiulitel püsimise võtmeks hinna-kvaliteedi suhte kuvamine.

Veebipõhise jaemüügi kasv mängib toidukaupade müügis tähtsat rolli, kuna see avab täiesti uue konkureeriva turuosa. Jaemüüjad, veebimüügi operaatorid ja muud osalised peavad kohanema veebimüügile kohaste uute nõuetega, nagu turvaline ja rikkumiskindel toidukaupade käitlemine ning samal ajal keerukate logistiliste väljakutsetega tegelemine.

Jaemüüjad ja kaubamärgiomanikud võitlevad tarbijate tähelepanu eest müügikohas, kus pakendikujundus on võtmetähtsusega. Rühmapakendi tähtsus kaubamärgikujunduse vahendina kasvab ning toob kaasa täiendavaid investeeringuid kvaliteetse trükiga eristavatele kujundustele.

Kuidas pakendid võivad kasulikud olla

Tervikliku lähenemisviisiga pakkematerjalidele, kujundusele, alustele ladumisele, ladustamisele ja pakkeprotsessile saavad kaubamärgiomanikud ning jaemüüjad integreerida pakendid oma hinnastrateegiasse ja sellest tulenevalt demonstreerida suuremat väärtust väiksema hinnaga.

Veebimüügi pakendikujundus eeldab pakkematerjalide, pehmenduste ja struktuurse kujunduse hoolikat valimist, kuna see aitab vähendada kauba kahjustamist ning toidujäätmete teket.

Müügivalmis või reklaampakendi lahendus muudab poetöötajate jaoks tootevarude täiendamise lihtsamaks, vähendades ühtlasi jaemüüja tööjõukulusid ja suurendades toote silmapaistvust riiulil.